Om skolen

Faciliteter

På Ladelund Efterskole er vi stolte af vores smukke, gamle bygninger, som rummer virkelig mange gode faciliteter til det meste.

Skolens naturlige samlingssted er Hall’en, hvor alle går igennem flere gange dagligt. Her kan du spille pool og bordfodbold eller bare ”hænge ud”. I forbindelse med Hall’en ligger vores ny-renoverede Foredragssal. Det er her vi har morgensamling, fællesmøde, sangtime og foredrag.

Vi har 500 m2 værksteder, hvor du kan svejse, smede og arbejde med træ. Derudover er der et elevværksted, i daglig tale kaldt ”Liften”. Vi har flotte musiklokaler med eget studie, en gymnastiksal og en hal, et lækkert kunstlokale, hvor du også kan lave keramik. Desuden har vi ridehaller og medielokale.
Friluftshaven har udekøkken og pizzaovn og i nærheden af skolen har vi også shelters. Vi har desuden lige fået lavet nye, lækre udendørs-områder, hvor der blandt andet er streetbasket og mulighed for at køre på skateboard.

Som du kan høre, er der simpelthen så mange muligheder og du skal være med til at bruge dem i undervisningen og når du har fri!

Se mere her: Ladelund Efterskole

Sådan bor du

På efterskolen bor du med én eller flere værelseskammerater. De fleste af vores værelser er 2-mands-værelser, men vi har også enkelte 3- og 4-mandsværelser.
Du bor på en pigegang, en drengegang eller på blandede gange. På de blandede gange er der altid toilet- og badefaciliteter til de enkelte køn.
Værelset er dit private sted. Du kan indrette det med dine private billeder og plakater og gøre det mere hyggeligt og hjemligt, hvis du har lyst. Det er her, du kan slappe af, læse en bog, spille computer eller se en film. Enten alene, med din værelseskammerat eller med en flok venner.

Du starter med at bo sammen med eller tæt på én fra din kontaktgruppe. Vi har ét værelsesbytte i løbet af året. Det er altid lærerne som beslutter, hvem der bor hvor.
Der er sofaer på fællesarealer, hvor i kan sidde sammen osv.

03.03.2024

Vejledning på LE